×

NIC ASIA

जनकपुरधाम – मिथिलामा आइतवार शुभ दीपावलीको पर्व हर्षोल्लासका साथ मनाइँदैछ ।

Muktinath Bank

नेपालमा तिहार भनिएपनि मिथिलामा भने सुखराति, सुकराति, दीपावली, दीयाबाती, लक्ष्मीपूजा आदि नामले आदिकालदेखि मनाउँदै आएको एक महत्त्वपूर्ण पर्व हो । 


Advertisment
RMC TANSEN
IME BANK INNEWS
shivam ISLAND

दीपावली पर्व मनाउनका लागि गाउँ घरदेखि शहरसम्म १ साता अघिदेखि नै तयारी गरिन्छ । खासमा सरसफाइ र स्वच्छताको समेत पर्व भएकाले घरका सम्पूर्ण सामग्रीलाई सफा गर्ने गरिन्छ ।


Advertisment
Nabil box
Kumari

दीपावलीको तयारीकै क्रममा गाउँमा त भाडावर्तनदेखि चौकी, खाट, पलङ, केबाडी (ढोका) समेत पोखरीमा लगेर सफा गर्ने चलन रहँदै आएको थियो । पहिले–पहिले प्रायःजसो गाउँ घरमा फुस (पराल) कै घर हुन्थ्यो । त्यसैले कच्ची घरको रंगरोगनका लागि उत्कृष्ट माटो (चिक्नी माटो) खनेर ल्याउने काम गरिन्थ्यो ।

Vianet communication

त्यसपछि पोखरीबाट समेत माटो खनेर ल्याउने काम गरिन्थ्यो । माटो ल्याउने काम घरका छोराछोरीको जिम्मेवारी हुन्थ्यो । कहाँबाट माटो ल्याउने भनेर पहिले नै खेत किटान गरिन्थ्यो अनि गाउँका सबै मानिस माटो काट्न जाने गर्थे । त्यही माटो काट्ने क्रममा जिभिन्न स्थानमा ढिस्कोमै पुरिएर कतिपय बालबालिकाको ज्यान समेत जाने गर्थ्यो । यस्तो दुःखद दुर्घटना समेत बेलाबेला हुने गर्थे ।

त्यसरी माटो खनेर ल्याइसकेपछि माटोले घरको पर्खाललाई छछार्ने (पोत्ने) काम गरिन्थ्यो । छछार्ने काम भने घरका आइमाईले गर्थे । त्यसपछि पर्खाल र भित्तामा शुभ दीपावली लेख्ने, शुभ लाभ लेख्ने, मिथिला चित्रकलाका विभिन्न चित्र बनाउने काम घरका आइमाईले गर्ने गर्थे । घर मात्र होइन, घर बाहिरको दलानदेखि सार्वजनिक स्थल, सडक आदिको समेत सरसफाइ गर्न गाउँका युवा एकसाथ लाग्ने गर्थे । विद्यालय, मन्दिर लगायत सार्वजनिक सरसफाइ गरेर चुनाले रंग्याउने काम समेत गरिन्थ्यो । 

गाउँमा अहिले जस्तो ग्यास सिलिन्डरमा खाना पकाउने चलन थिएन । गोबरको गुइठा, चिप्री, गोरहन्नी, पराल लगायत खाना पकाउनका लागि इन्धनको रुपमा प्रयोग हुन्थ्यो । ती इन्धनबाट उत्पन्न हुने खरानी जम्मा गरेर राखिन्थ्यो । दीपावली आउनुभन्दा १ हप्ता अघिदेखि नै ती खरानीको थुप्रोलाई बोकेर खेतमा लगेर पटाउने काम गरिन्थ्यो । 

प्रायःजसो सबै घरका मानिसले गाईगोरु, भैंसीमध्ये कुनै न कुनै पशुपालन गर्ने गर्थे । ती पशुको गोबर समेत थुपारिने गरिन्थ्यो । गोबरको थुप्रो समेत छिट्टीमा बोकेर मानिसले आ–आफ्ना खेतमा पटाउने गर्थे । खरानी र गोबर खेतमा मलको रुपमा काम आउँथ्यो ।

दीपावलीकै लागि खनेर ल्याएको चिक्नी माटोबाट आफैंले दियौरी (दियालो) बनाउने कम गर्थे । दियौरीमा बाल्ने सुती कपडाको बत्ती समेत आफैंले घरका आइमाईले बनाउने काम गर्थे । स–साना केटाकेटीका लागि तारमा कपडा बेरेर हुक्कालोली बनाउने काम गरिन्थ्यो । कतिपयले आफैं हुक्कालोली बनाउने काम गर्थे भने कतिपयले बजारबाट किनेर समेत ल्याउने गर्थे । हुक्कलोलीलाई मट्टीतेलमा दिनभरि डुबाएर राख्ने गरिन्थ्यो । साँझ हुनुभन्दा पहिले नै घरमा मिठो खानेकुरा बनाउने गरिन्थ्यो ।

अन्य दिनभन्दा पृथक दाल, भात, थुप्रै किसिमका तरकारी, तरुवा बनाइन्थे । साँझसम्म घरका महिला सदस्यले खानेकुरा पकाउनेदेखि विभिन्न किसिमको आकर्षक रंगोली समेत आ–आफ्नो घरभित्र, घरबाहिर बनाउने गर्थे ।

साँझ हुने बित्तिकै दिबारीमा तेल हालेर दीप जलाउने काम गरिन्थ्यो । दीप बाल्ने काममा परिवारका सबै सदस्य एकसाथ लाग्ने गर्थे । केटाकेटी त्यहीँ हुक्कालोलीमा आगो लगाएर हातले नचाउने गर्थे । ‘हुक्कालोली, हुक्कालोली चैल जो ओई टोली’ भन्दै केटाकेटी हुक्कालोली जलाएर नचाउने गर्थे । एक किसिमले सबै टोलटोलमा सामाजिक सद्भाव बनिरहोस् भन्ने उद्देश्यले हुक्का नचाउने काम गरिन्थ्यो । त्यसपछि किनेर ल्याइएको पटाका पड्काएर आतिशबाजी समेत हुन्थ्यो । नागिन पटाका त्यतिबेला धेरै चर्चित पटका हुन्थ्यो । प्रायःजसो सबैले पटाका पड्काउने गर्थे । फुल्झरी, चक्र, बम, रकेट लगायतले समेत आतिशबाजी हुने गर्थ्यो । 

त्यसपछि घरका वरिष्ठ सदस्य दीपावलीका लागि उक बनाउने काममा लाग्थे । पुरानो खरको उक बनाउने गरिन्थ्यो । खरौरीमा उत्पादन हुने एक विशेष किसिमको खर (पराल) खेतबाट काटेर ल्याउने गरिन्थ्यो । त्यसपछि सेतो रंगको सन्ठी (काठको डण्डी) लाई बीचमा राखेर जौर (परालकै डोरी) ले ५, ७ वा ९ वटा बन्धन (गाँठो) बनाएर उक बनाउने काम गर्थे । 

दीपावलीको राति पुरुष सदस्य उकमा आगो लगाएर घरदेखि बारी हुँदै गाउँसम्म उक घुमाउने काम गर्थे । दरिद्रता बाहिर जाओस्, अन्न, धन, लक्ष्मीभित्र आओस् भनेर भन्दै जाने र उक भाज्ने काम गर्ने गर्थे ।

ती सबै काम हुँदै गर्दा घरमा लक्ष्मीको पूजा समेत गर्ने गरिन्थ्यो । पूजा गरेर खानपिन हुन्थ्यो । मानिस रातभर जाग्राम गरेर बस्ने गर्थे । पहिले–पहिले खरकै घर धेरै जनाको हुँदा दीपावलीकै दिन घरमा आगलागीको घटना समेत हुने गर्थ्यो ।

दीपावलीको त्यो पुरानो मौलिकता अहिले भने कम हुँदै गएको छ । माटोको दीयोको साटो बिजुलीबाट बल्ने झिलिमिली बत्ती किनेर घरमा सजाउँछन् । उक र हुक्कालोली घुमाउने कार्यमा कमी आएको छ । घरघर गएर एकआपसमा शुभ दीपावली भनेर शुभकामना आदानप्रदान गर्ने काममा कमी आएको छ । शहरमा भने केराको बोट गाडेर पूजा गर्ने क्रम बढेको छ ।

गाउँमा पनि प्रायःजसोका पक्की घर बनेका छन् । त्यसैले अब पक्की घरकै रंगरोगन गरिन्छ । आतिशबाजी भने पहिलेभन्दा बढेको छ । जाग्राम बस्ने नाममा जुवातास खेल्ने र मदिरा सेवन गर्ने क्रम पनि बढेको छ । 
जे होस्, अँध्यारोविरुद्ध उज्यालोको अद्वितीय पर्व दीपावली नयाँ–नयाँ रुपमा निरन्तरता पाउँदै आएको छ । सबैको शुभ होस्, दीपावलीको शुभकामना !

hAMROPATRO BELOW NEWS
TATA Below
असार २५, २०७९

सातु नेपालीहरूको धेरै पुरानो र मौलिक परिकार हो । सातु बिहानको खाजा मानिने भए तापनि पछिल्लो समय यसलाई बिहान, दिउँसो, साँझ कुनै पनि समय खान थालिएको छ । कुनै समय सातु भनेर हेप्ने यो परिकार अति स्वास्थ्य...

मंसिर ८, २०८०

दुई वर्षअघि नेपाल पीएचडी एसोसिएसनको काठमाडौंमा भएको साधारणसभाले नयाँ कार्यसमिति बनायो । म कोषाध्यक्षमा निर्वाचित भएँ । मैले कार्यसमितिका साथीहरूको सामूहिक तस्वीरसहित ट्विटर र फेसबूकमा यो विषय पोस्ट गरें । त्...

पुस ९, २०७९

नेपालमा गुद खाने चलन धेरै कम छ । कारण – यसको स्वास्थ्य सम्बन्धी गुण नबुझेर हुनसक्छ । हामीले गुद खाने भनेको मात्र गुदपाक हो र जुन निकै प्रसिद्ध मिठाइको रूपमा पनि चिनिएको छ । कसैलाई कोशेली लानुपर्&zwj...

असोज २०, २०८०

नेपाल सरकार वन तथा वातावरण मन्त्रालयले यही असोज १५ गते संरक्षित क्षेत्रमा पूर्वाधार निर्माणसम्बन्धी कार्यविधि, २०८० को मस्यौदा सरोकारवालाको राय-सुझाव संकलनका लागि सार्वनजिक गरेको छ । सो मस्यौदा कार्यविधिमा सरोका...

फागुन ७, २०८०

कम्यूनिस्टहरूको चौघेराभित्र बाल्यकाल बिताएको भएर होला, सानै उमेरदेखि मैले कांग्रेस कार्यकर्तालाई कांग्रेसी भनेको सुनेको थिएँ । अलि होच्याएर, अलि नमीठो गरेर यी कांग्रेसीहरू भनेर सम्बोधन गर्ने गरेको.... । उमे...

बैशाख २२, २०८१

प्रत्येक वर्षको जन्मदिनले मलाई निजामती सेवाबाट निवृत्त भएको स्मरण गराउँछ । हुन पनि संयोगले भगवतीस्थान प्राथमिक विद्यालय तानसेनमा शिक्षकका रुपमा जीवनकै पहिलो जागिरमा प्रवेश गरेको दिन पनि यही दिन थियो । तथापि न...

सत्ताबाट अवकाश पाएको कांग्रेसलाई आएको नयाँ अवसर

सत्ताबाट अवकाश पाएको कांग्रेसलाई आएको नयाँ अवसर

जेठ ७, २०८१

यतिबेला नेपालको राजनीति बहुचर्चित सहकारी प्रकरण र यसमा संलग्न व्यक्तिउपर छानबिन तथा कारबाहीका लागि संसदीय समिति गठन हुने कि नहुने भन्ने विषयमा केन्द्रित छ । यो विषय यति पेचिलो हुनुको कारण बहालवाला गृहमन्त्री...

प्रकृतिको गीत

प्रकृतिको गीत

जेठ ५, २०८१

सृष्टिमा हरेक चीजको एउटा अति हुन्छ, जसलाई हामी सीमा भन्ने गर्छौँ, जलाई उसले आउँदा सँगै लिएर आएको हुन्छ र जेजति गर्छ यसैभित्रै रहेर गर्छ । अति पार गर्नासाथ उसको अस्तित्व पनि समाप्त हुन पुग्छ । अति पार गरेपछि नदी...

दक्षिणपन्थ र अवसरवादको चाङबाट माधव नेपालको छटपटी !

दक्षिणपन्थ र अवसरवादको चाङबाट माधव नेपालको छटपटी !

जेठ २, २०८१

नेपाली कम्युनिस्ट आन्दोलन कतिपटक विभाजन भयो ? पुनः एकता, मोर्चा गठन, विघटनलाई हेर्दा यसको जोडघटाउको लामै शृङ्खला बन्छ । र, त्यसमा मूलधारको राजनीतिबाट विभाजित कम्युनिस्ट पार्टी अर्थात् वामपन्थी पार्टीहरूको विसर्...

x